Benvinguts · Bienvenidos · Welcome · Bienvenue · Benvenuto · Willkommen

Copa de cheesecake amb caramel i espècies

By 16:17 , , , , , , , , , , ,

Hola Sweets!


Com prova la setmana? 
Vàreu provar de fer els cupcakes de pastanaga? Espero que tinguessin molt d'èxit!

Avui, dia 11 de l'11 fa dos mesos que em vaig casar, per això he volgut fer una cosa diferent, un cheesecake amb copa. 
Espero que li agradi amb el meu home... (que estrany se'm fa dir-li "el meu home"! Acostumada a dir "el meu xicot" jejejeje)
Però m'encanta dir-li així! ;)

Anem per la recepta, que quan parlo del "bodorrio" m'hi puc passar hores...

Aquesta recepta és molt senzilla de fer, i si no la voleu fer amb copa cap problema, podeu fer servir un motlle rodó per fer un pastís.
Com que és probable que es faci abans un pastís, us posaré les quantitats per un motlle d'uns 15-18 cms.




CHEESCAKE AMB CARAMEL I ESPÈCIES
Ingredients pel caramel:
150 grs de sucre
75 grs de mantega
120 ml de llet sencera (també podeu posar-hi nata)

Ingredients per la base:
85 grs de galetes (si poden ser Speculoos millor, si no de qualsevol tipus)
45 grs de mantega

Ingredients per la crema de formatge:
370 grs de formatge mascarpone
67 grs de llet 
5 fulles de gelatina
1/4 culleradeta de canyella
1/4 culleradeta de nou moscada
1/4 culleradeta de gingebre
El caramel



Preparació:
Primer prepararem el caramel; posem el sucre en un cassó a foc mig, no cal remoure. Quan s'hagi desfet del tot i tingui un color lleugerament torradet, retirem del foc i amb molt de compte afegim la mantega tallada a daus. Un cop la mantega s'hagi integrat i afegirem la llet (o nata), amb compte. Barregem bé, reservem i deixem que es refredi una mica.

Triturem les galetes i les barregem amb la mantega. Quan tinguem la pasta feta, la posem a la base del motlle desmuntable (15-18 cms.), on hi haurem posat paper de forn a la base perquè al final ens sigui més fàcil desmotllar.
Guardem a la nevera fins a l'hora d'abocar-hi la crema.

En un bol amb aigua freda, posem les fulles de gelatina perquè s'hidratin.
Mentrestant, barregem el mascarpone amb la canyella, la nou moscada i el gingebre fins que no quedi cap grumoll del formatge.
Escalfem la llet i posem la gelatina (sense l'aigua) fins que s'hagi dissolt.
Afegim la llet a la crema de formatge i barregem bé.
Afegim el caramel, que ja estarà tebi i barregem fins que tinguem una crema homogènia.

Aboquem la crema dins el motlle, sobre la base de galetes i ho deixem a la nevera unes 2 hores com a mínim. D'aquesta manera quallarà al 100%.



Us recomano fer el pastís d'un dia per l'altre, pel meu gust queda molt més bo
Vaig guardar una mica de caramel per decorar; abans de posar-la a la nevera vaig tirar el caramel per sobre.
També podeu decorar-lo amb nata muntada.

Realment és una recepta senzilla i ràpida, us pot treure d'un "apuro" en més d'una ocasió... ;)



Fins divendres!

Petonassos!

You Might Also Like

1 comentaris